ΠΑΝΤΑ ΚΟΥΡΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΣΙΩΠΗ 'Η ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΘΟΡΥΒΟ!

Wednesday, July 05, 2006

BRAND's Placement in Movies



Φαντάζομαι πως όλοι θα έχετε προσέξει ότι στις ταινίες "παίζουν" κάποια brands..
Έχετε ποτέ μετρήσει πόσα εμφανίζονται σε μία ταινία??

The Da Vinci Code
Featured brands:
BMW, BOSCH, Citroën, Cross, Harvard University, Havoline, Heinz, Land Rover, Louvre, Mercedes, Mickey Mouse, Oxford University, Peugeot, Renault, Ritz, Rolex, Smart, Sony, Sony Ericsson, Sony Vaio, Volkswagen
Comments: Sony Studio’s placement strategy is decoded: include as many Sony brands onscreen as possible. Since Sony has yet to release a car into the global marketplace, the smart fortwo squeezes in a cameo as the getaway car that best navigates Paris’ narrow streets. Brands that appear in the book also appear in the film, much to the delight of fans and their expectations of fidelity to the source material (but not to the delight of some religious groups who protest the film’s fidelity to the original source material).

Mission: Impossible III
Featured brands:
7-Eleven, Acura, Baby Ruth, Belstaff, BMW, Budweiser, Casio, Chips Ahoy, Chris Craft, Coca-Cola, Dell, DHL, Dodge, Ford, Heckler & Koch, Heinz, Kodak, Lamborghini, Land Rover, Lay's, Lincoln Navigator, L'Oreal, Mazda, Mercedes, Miller, Motorola, Nokia, Oreo, Oxford University, PayDay, Prada, Ritz, Sharpie, Snapple, Sprite, Star Magazine, Triumph, Volkswagen Beetle, Volvo
Comments: A heart-thumping car chase featuring a Land Rover LR3 keeps viewers on the edge of their seats. A Lamborghini never gets above parking lot speed, cruising the Vatican in all its sexiness before getting blown to pieces. DHL adapts “Accepting Impossible Missions Daily” as its tag line for being the movie’s official shipping and logistics partner.

Στην Ελλάδα γιατί δεν κάνουμε αντίστοιχο brand placement στις τηλεοπτικές σειρές?
(..αφού δεν έχουμε ταινίες...)
Γι' αυτό η ΤΙΜ πήρε την κατάσταση στα χέρια της!
Αντί για brand placement πήρε την πιο πετυχημένη σειρά του χειμώνα και την έκανε διαφημιστικό και μάλιστα πετυχημένο!
(όχι κύριοι δεν κάνω undercover markting)
Αφού δεν πάει το βουνό στον Μωάμεθ, πάει ο Μωάμεθ στο βουνό . . . ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home